BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

welkem^^

Saturday, February 28, 2009

scene yang hampeh!


huargh!!!
lepas neyh sure aq x nak berlakon lagi..x pandai siot!



nie babak tyme suami isteri bgun tido..aq n zarep asyik nak gelak jerk..
ishk! x tahu la mcm mana ngan merchant of venice nanti..mati aq...hua3!!

Friday, February 27, 2009

somewhere i belong...

isk2!..nampak nyer cuti sem ney aq x dapat balik kampung, terpaksa merantau di tempat orang..cuti selama 10 hari nanti aq kena g raub pahang, ada komitmen kat sana (program wajah citra guru). before tue lak aq dah setuju nak jejalan kat pahang ngan kekawan...dah lebeyh sebulan aq x balik umah..rindu kat mama n abah.

hidup kat kay el neyh wat aq rindu kat kampung aq, rindu pada suasana malam kat kg aq...
fuh, tempat tue lah aq belajar erti hidup..erti jadik seorang manusia..kat situ jugaklah tersimpan memori tyme kechik aq..mmg beerti sangat bagi aq
walaupun kg aq terletak kat pinggir bandar raya islam kota bharu , environment kat situ mmg betol2 kg, iktan persaudaraan antara jiran mmg kuat..lau ada pape event, satu kg join..x mcm kl, setiap orang wat keje memasing..


sungai pengkalan datu, kg pasir tmboh
nie sungai yang ada kat kg aq..lebeyh tepat lagi bebetol depan umah aq..pepagi bukak pintu terus je dapat tengok sungai ney mengalir..mmg tenang, tapi waktu petang lagi besh..tyme matahari nak terbenam..tyme tu satu alam bertukar warna..dari oren keemasan bertukar ke biru gelap..mmg indah.


spot yang aq selalu lepak petang2


jambatan pasir tumboh

waktu senja


jambatan pasir tumboh

neyh jambatan pasir tumboh...selama 18 tahun aq guna jaln neyh..mmg bnyak bnyak memberi erti..tapi tahun neyh, kerajaan negeri nak besarkan jambtan nie..
(nama blog neyh 'jalan sehala' sebenarnya aq dapat tyme aq jejalan atas jmbatan ni tyme cuti akhir tahun hari tue..n nama tue ada ertinyer tersendiri)


neyh gambar yang aq ambek seminggu before banjir..(banjir taun 2008)

satu lagi perkara yang aq ingat..selama 18 tahun aq hidup bersama aliran sungai neyh, just bebrapa kali je aq mendayung perahu kat atas sungi neyh..sebab nyer? aq x pandai mendayung..hehehehe
dulu abah aq ada perahu, then perahu tue kami jual sbb x dew orang guna..seingat aq perahu tue warna ijau dan diperbuat dari kayu..mmg berat.. abah aq simpan perahu tue bawah umah nenek aq..selalu nyer sebelom banjir abah aq akan upah orang suh check n baiki perahu tue jika ada kebocoran..penah sekali aq ngan sibling bersama kazen aq bawak perahu tue (tyme banjir)..pi langgar umah orang..kecoh jadinya. lepas tue abah simpan n x digunakan sampailah perahu tue dijual..sob2! aq rindu kat perahu tu..

tenang tol..


kedamain ciptaan tuhan..its really nice


wah! aq rindu!!!


neyh pokok buluh yang ada kat tepi sungai tue..beberapa tahun lalu tebing sungai tu dah terhakis..nasib baek pokok neyh ada..dapat tahan hakisan tebing sungai

ishk2! aq harap lepas aq balik dari dari Raub nanti aq ada kesempatan tuk balik umah..balik jumpa famly aq n balik tuk cipta memori bersama kampung aq!






watak yang mehngong!

semalam, lebeyh kurang kol 10.30 group aq (aini afiqa zarepth jiani n syara) g kat foyer ipba tuk wat penggambaraan citer ss kami..huhuhu bapak lawak..banyak gak ar scene yang banyak kali kena ulang..gara gara pelakon asyik ketawa jerk (mcm mana x ketawa, dah suh wat scene lucu..ketawa ar)


citer kami actually sal violence toward men, violence against women n sexual harrasment. yang mehngong nyer aq lak yang kena jadi villain merangkap pelakon utama citer neyh..hohoho


watak aq memang giler..kat umah kena tunduk ngan wife, kat office lak menggatal ngan perempuan laen..(aq x macam tue, percayalah..kui3!)


wat penggambaran sampai lah kol 12 baru kami balik umah..huhuu gampang!





neyh dye husband yang teraniaya tue..(siap senyum lagi) hahaha pape je lah



last but not least,



no violence against men n women



no sexual harrasment



support our local production



...huhuhu cam lah aq punya production box office!

Thursday, February 26, 2009

teringat kisah lama..^_-

tyme ngah customize folders dalam laptop, aq terjumpa file word bertajuk 'perihal diri sendiri' huhuhu..teringat balik tyme aq tulis benda neyh..actually dulu aq ditawarkan masuk ke Kolej Mara Kuala Nerang (matrix). so, aq kna tulis satu essay untuk memungkinkan aq masuk kolej neyh..maka menulislah aq dengan penuh semangat..and here it come.







PERIHAL DIRI SENDIRI, PERANCANGAN BELAJAR DAN KERJAYA

Jika saya ditanya tentang perihal diri saya, saya akan mengatakan bahawa saya berasal dari sebuah keluarga sederhana yang tinggal di Kg Pasar Lama Pasir Tumboh,Kota Bharu Kelantan. Dilahirkan pada 23 Februari 1990 di Kg. Pasar Lama, Pasir Tumboh, saya merupakan anak kedua dari enam beradik dalam keluarga saya. Saya mempunyai seorang abang yang masih lagi menuntut di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bachok dalam jurusan kejuruteraan berat. Manakala adik beradik saya yang lain pula masih lagi menuntut di Sek. Men. Keb. Kubang Kerian 2 dan Sek. Keb. Kubang Kerian 2 dalam tingkatan empat,dua dan darjah lima serta seorang adik bongsu yang belajar di tabika Kemas Kg. Chicha

Mengenai diri saya pula, saya merupakan seorang pelajar lepasan SPM yang baru menamatkan pengajian saya dalam tingkatan 5 di SMK. Kubang Kerian 2. Dalam peperiksaan SPM yang saya duduki, saya memperoleh 6A1, 3B3 dan 2C6 iaitu A1 dalam matapelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Enggeris, Matematik, Sejarah, Pendidikan Agama Islam dan Pendidikan Seni. Manakala B3 dalam matapelajaran Fizik, Biologi dan English in Science and Technology (EST). C6 pula dalam matapelajaran Matematik Tambahan dan Kimia. Dalam peperiksaan PMR pula saya mendapat 5A 3B dan dalam peperiksaan UPSR, saya mendapat 2A 3B.

Bagi saya, saya amat sukakan cabaran. Oleh yang demikaian, saya telah membuat keputusan untuk menambah satu matapelajaran semasa pengajian saya iaitu matapelajaran Pendidikan Seni (PS) menjadikan saya satu-satunya pelajar aliran sains tulen yang mengambil PS. Keputusan yang saya buat menyebabkan saya terpaksa berusaha dalam banyak aspek contohnya saya terpaksa berada di sekolah sehingga lewat petang semata-mata untuk menyiapkan projek seni saya. Dalam aspek masa pula saya perlu menganjakkan diri saya untuk lebih efisyen dalam mengikuti semua kelas yang diadakan agar saya tidak ketinggalan .Disebabkan saya merupakan minoriti di dalam kelas yang mengambil subjek PS, maka pihak sekolah tidak memperuntukkan masa bagi subjek tersebut dalam jadual kelas saya. Justeru saya perlu bijak menguruskan masa saya untuk mengikuti kelas seni dengan menggunakan masa senggang atau masa ketiadaan guru untuk mengikuti kelas seni. Saya juga terpaksa mengorbankan masa rehat saya untuk mengikuti kelas seni. Namun bagi saya semua usaha saya berbaloi setelah saya mendapat keputusan yang cemerlang dalam matapelajaran ini. Kebanggaan bagi saya apabila saya mencipta rekod menjadi satu-satunya pelajar subjek seni yang mendapat keputusan A1 di sekolah saya.

Berhubung kegiatan kokurikulum pula, saya banyak mengikuti aktiviti yang diadakan. Saya telah menganggotai pasukan beruniform Bulan Sabit Merah dan dalam persatuan ini saya telah banyak berkhidmat sebagai pembantu perubatan dalam pelbagai kejohanan sukan yang diadakan seperti kejohanan Majlis Sukan Sukan Kelantan (MSSK). Tahap tertinggi yang pernah saya sertai adalah peringkat negeri dimana saya diberikan tugas sebagai pembantu perubatan. Dalam persatuan ini saya memegang jawatan ahli jawatankuasa (AJK). Dalam kegiatan kelab pula saya menganggotai kelab komputer di mana kami diberikan kesempatan untuk mengenali perisian komputer dengan lebih dekat. Selain itu saya banyak terlibat dalam pelbagai aktiviti kuiz atau program yang dianjurkan pihak luar seperti kuiz sains kesihatan dan program Rakan Sains yang dianjurkan oleh Kampus Kesihatan Universiti Sains Malaysia. Di peringkat sekolah pula saya telah diberi kepercayaan untuk menguruskan aktiviti perpustakaan dengan dilantik sebagai pengerusi 3 perpustakaan. Bagi saya penglibatan saya dalam perpustakaan juga merupakan rekod buat saya setelah saya diberi peluang untuk menjadi pustakawan selama lima tahun berturut-turut bermula dari tingkatan satu sehingga tingkatan lima. Saya juga diberi kepercayaan untuk menjadi penolong Ketua Pengarang dalam Sidang Redaksi yang berfungsi sebagai badan yang bertanggungjawab dalam menghasilkan majalah sekolah. Dalam majalah bulanan sekolah pula saya telah menjadi jurugrafik yang bertanggunjawab menceria dan menyusun atur maklumat dalam majalah tersebut.

Berhubung dengan perancangan belajar dan kerjaya pula, saya merancang untuk mengambil matapelajaran yang membolehkan saya mencapai matlamat saya untuk menjadi seorang ahli perubatan. Oleh yang demikian saya perlu meningkatkan usaha saya agar matlamat saya berjaya. Di peringkat matrikulasi, saya akan berusaha agar mendapat keputusan yang cemerlang untuk memungkinkan saya mendapat tawaran untuk meneruskan pengajian saya di peringkat ijazah dalam jurusan perubatan di universiti dalam negara mahupun luar negara. Seterusnya saya akan meneruskan pengajian saya di peringkat master sebelum saya menamatkan pengajian saya di peringkat Ph.D untuk membolehkan saya mendapat gelaran doktor. Berhubung dengan matlamat saya untuk menjadi ahli perubatan yang saya nyatakan ialah saya ingin menjadi ahli perubatan dalam bidang bio perubatan. Pembangunan dalam bidang bioteknologi pada masa kini menunjukkan pasaran yang luas apatah lagi dengan pembangunan teknologi yang memungkinkan segala ubatan dapat dihasilkan untuk merawat segala jenis penyakit termasuk kanser dengan penyelidikan dalam bio perubatan dan dengan penggunaan alatan teknologi masa kini. Bidang bioteknologi di Malaysia telah berkembang pesat apatah lagi dengan penubuhan Bio Valley Malaysia. Pelaburan dalam bidang ini dianggarkan bernilai RM 50 billion ringgit yang mampu menjana pembangunan ekonomi Negara. Oleh yang demikian, tenaga kerja dalam bidang bioteknologi amatlah di perlukan agar jumlah pelaburan yang dilaburkan dapat dimanfaatkan.




aq manage tuk masuk kmkn..tapi just for 2 months..sbb nyer? aq dapat tawaran masuk IPBA!

satu lagi benda yg aq ingat ialah 2 hari before aq daftar masuk kmkn, nenek aq telah pergi meninggalkan kami semua kat dunia neyh..al-fatihah..
sedikit sebanyak, itulah sejarah hidup aq..and im proud of it! to be here, it is an honour for me.
after my hard time, i manage to put myself in better level..hopefully i will achieve success!

Wednesday, February 25, 2009

gaya hidup shy..urk!

bagi aq hidup kat ipba neyh dah mcm hidup kat umah sendiri..just x de family je disisi..benda penting tuk aq, setiap tempat yang aq tinggal, x kiralah kat umah betol ke, kat asrama ke kat hotel ke, even dalam tent..tempat tue kena kondusif..mmg betol2 kondusif..aq suka tengok benda yang teratur and cantik neyh..ia buat aq rasa hidup aq tersusun, sbb tue lah lau ada owng yang merosakkan keindahan suasana yang aq usahakan, aq akan mudah marah.


my study table..tmpat paling penting bg aq kat ipba neyh
tempat study..need to be tidy
tapi x lah bermaksud yang aq neyh selalu je nead and tidy.ada masa aq mlas gak nak letak benda in proper order, just maen baling camtu jer..tapi lepas tue aq akan susun balik..pernah sekali dalam seminggu aq x kemas langsung bilik aq..dah mcm tongkang pecah..mmg serabut. sampai aq nak bernyawa pun x puas!..sbb aq x kemas brang aq maka hidup aq pom x teratur la, barang asyik ilang jer..sampaikan wallet pun x tahu letak kat ne..mmg x teratur.


keperluan lelaki metroseksual..ek?

sbb tue aq perlukan suasana yg kemas dan teratur..so sesapa yang terasa hati tau kechik ati bila aq marah sebab x susun balik brang yang korunk guna, maaflah ek? heheh

himpunan tie aq..


tilam aq yang empuk..best giler tido..lebeyh2 lagi kay el slalu ujan akhir2 neyh..best giler ah!

birthday boy!

hahahaha
23 feb yg lalu
hari jadi aq yg ke 19
im growing old
tapi x pew
kitaran hidup
hope my life would be better
full with joy
n dirahmati Allah

my birthday!

hua2!

im 19 now... getting older!. this year my birthday filled with all sort of enjoyment. started with my housemate wishing me happy birthday make me felt verry happy. they sang the famous birthday song and make the house lived..huhuhu

right after 12 midnight, my handphone like singing as people sending me birthday messages! banyak giler msg yg masuk..sumer nyer wish aq happy birthday..sampai kol 2 aq layan phone tue..jawab panggilan phone and terima msg..rasa happy sangat, mmg terasa dihargai lah.

tengok key chain kitaorunk..sama kan?hehe saje beli yg sama

then keesokkan harinya aq mmg besemangat! pakai baju kemeja putih ngan neck tie hijau hadiah dari aini..fuh! gampang ar..budak2 sumer kata lawa..(naek bangga aq jap..subhanaAllah). kat kelas sekali lagi aq dapat nyanyian happt birthday dari classmate aq. tyme tue lesson ldv, mr. mark pun join skali wish aq happy birthday..mmg gampang ar

hari tue mmg best..sbb nyer? hari tue hanya ada satu subject je...tue pun 2 period je dari kol 8 sampai kol 10..then lepas tue free. mmg happy! mana x nye, lecturer x dew..hidup ini bagaikan ana yang punya huhuhuhu. hari tue aq balik awal..(neyh first tyme aq balik awal) hahahah ponteng kelas..kat umah (kat atas katil lebeyh tepat lagi) aq buat panggilan kat kawan aq. (panggilan percuma sempena hari jadi dari celcom) hampir 4 jam aq bercakap. sumer kawan aq call..yang ex kmkn especially.

lepas tue lbeyh kurang kol 3, wan ajak aq g mid..dye belanja aq tengok upin n ipin..wah! seronok giler..tyme tue imah n nor ikut sekali..diorang pom ada bagi gak hadiah kat aq, mmg cute.tq gurls!..berbalik pada citer upin ipin tadi..citer tu mmg best! full with jokes n adventure..btw budak2 mmg ramai giler..that makes me felt young again..hehehe^-^

citer neyh wat aq gelak habes la!

lepas tue balik umah terus ada kelas ganti islamic studies kat surau..hahaha mmg la penat sket tapi x pe sbb aq dah enjoy sepanjang hari tue..my day ends when i fall in sleep wwhen i was dreaming of what had happen today..hehehe


yang neyh my first presents..from aini n fiqa..tq gurls!=)



yang neyh lak kawan aq dari pismp ks yang bagi..mekasih kila!

compilation of my presents



hadiah dari syamim! pink strawberi..hahaha mekasih2!



my first skarft..beli kat my tie..imah kata lawa, tq imah


fisrt tyme i get lolipop for my birthday..besar lak tue.. tq nuar



ha! yg neyh dari imah..masa kitaorunk g mid tengok wayang...mekasih2!



sempat posim before masuk hall..hehehhe

actually ada bnyak lagi..x sempat upload..tq kat nor sebab bagi button monkey yg cute then kekawan yang wish me happy birthday
thanz a lot
lagu happy birthday yang budak2 umah aq nyanyi mmg best
gempak ar korunk
mekasih bebanyak!!
tq tq huhuhu

Tuesday, February 17, 2009

pergh!!!!

pergh!
hidop neyh x selalu manis kan? kekadang kita perlukan kepahitan untuk mengajar kita erti menghayati kebhagiaan...benda yg elok x semestinya akan elok sepanjang masa dan benda yg buruk x semestinya terus buruk selamanya...so hari neyh aq nak share tntang sesuatu tentng apa yg orang pikir sal aq..bukan maksud aq tuk mngadu tau menidakkan apa yg orang tulis tntang aq, just aq nak share pandangan aq sekaligus membaiki diri aq...
apa yg yang nak aq share ialah tentang satu paper yg merungkai pandangan orang tentang aq..yesterday, tyme ldv kami ada wat satu aktiviti ngan lecturer. aktivi ney dimulakan ngan kita pass paper yg ditulis nama kita kat kekawan kita..kita lak aq kan dapat paper dari kawan kita yg laen dan kita akan tulis apa yg kita rasa tentang kawan kita tue atas paper tue, lepas tu paper tue akan di pass kat kawan kita first tadi..begitulah seterusnya sampailah kita dapat kertas kita balik.


dan aq merupakan orang yang terakhir mendapat paper aq balik lepas sumer orang selesai menulis pandangan diorang..yerp! im quite happy with what peolpe think bout me..just a few things that i think i need to improve bout myself..what it is? i am temperamental person and i think peolpe didnt like my temperamental behaviour... i just dont know how im going to improve myself to be better person and i really need help...sometimes i felt that im alone and nobody near to me..dats why im easy to shift my mood! and people alsways judge me as moody person..
argh!!

here..take a read.

1.naughty
2.friendly
3.a good leader
4.handsome
5.capable
6.kind
7.responsible
8.good friend
9.hardworking
10.responsible
11.serious
12.hardworking
13.blog lover
14.talented
15.mix emotion
16.confident
17.out-spoken
18.friendly
19.good in works
20.explode-sometimes la
21.can be in serious mood!
22.mr.whatever
23.mr.shy=)
24.friendly+confident+nice friend..^-^
25.confident and responsible
26.handsome
27.responsible
28.hardworking
29.talkative
30.shy is shy, isn't?
31.hardworking
32.outspoken
33.good leader+funny
34.good leader
35.outstanding
36.friendly
37.great guy
38.nice
39.unexpected
40.confident
41.nice
42.good friend..be a 'betterer'
43.friendly
44.good but..good hahaha
45.cooperative
46.outspoken
47.responsible n good looking
48.funny and responsible
49.nice to be with
50.very cool=)

hargh!! dats all..thanks btw..thanks for be honest!! ^_-!!

FRIENDS FOREVER!

apa yg penting?....kerjasama!


my story, ur story, our story


Monday, February 16, 2009

keinginan memuncak!

wargh! hahahah satu lagi keje gila yang aq buat untuk bulan neyh..disebabkan keinginan yang memuncak untuk menonton ong bak 2, aq rela berkejar ke mid lepas assembly yg tamat kul 4..bapak penat, tapi x pa sebab aq akan enjoy tengok citer neyh!

kelas hari neyh tamat kul 1.15..hehehhe yg x best nyer sal school day hari neyh, aq buat kesilapan bodow yg membuatkan diri aq diketawakan oleh orang ramai. tahu apa kesalahan yang aq buat? aq x concentrate tyme study sehinggakan tyme lecturer tanya aq soklan, aq jawab soklan yg dah dijawab dan bukan soklan yg ditanya..naseb baek mdm x perasan, just kawan2 aq jer yg ketawa coz diowang tahu aq wat salah!
huh! malu giler..
then lepas kelas, aq balik umah jap sebelom g main hall tuk monthly assembly. yg menarik sal assembly hari neyh ialah tentang penyebaran informasi 6o min for earth hour.tentu korunk pom x penah dengar kan?
'earth hour' pada tahun neyh akan disambut pada 28 march. pada pukul 8.30 malam, sumer lampu seluruh di negara akan dipadamkan tuk menandakan bahawa dunia neyh bersatu tuk menentang global warming. perintis kpd earth hour neyh ialah sydney australia, dan pada tahun neyh malaysia juga akan bergelap pada jam 8.30 mlm pd 28 mac menandakan bahawa malaysia gak turut serta.
then persembahan oleh students year 4 mmg gampang..besh siot! lepas tu ada video presentation sal gaza, hampeh! si pali n ejat ( senior aq ) cakap aq nangis tengok video tue..ne adew...ngeh!

lepas tue, aq terus cepat2 balik umah, mandi, semayang dan terus gerak ke mid...huh! alhamdulillah, x ramai orng yg q beli tiket..lalallalallala, dengan senang hatinya aq beli tiket tuk ong bak 2 dan aq pilih seat yang agak kebelakang sket..(bapak enjoy! coz orang x ramai..cam cinema tue aq yg punya je..hahahah)

bagi aq citer tue best gak ar, full with actions ...bapak hebat tyme hero dye lawan, but for certain extand, citer neyh x begitu full...tahu aq cakap x full? coz hero dye mati tanpa bunuh villain. hampeh! and lagi satu, hero dye x penah pom jumpa makwe dye lepas berpisah (kapel tyme kecik)...jumpa sekali jer, hero wat derk, pastu belah! hahahhah pe da punya citer...
apapun aq enjoy tengok citer neyh..korunk patot tengok..then aq ingat nak tengok upin n ipin, tapi aq dah ter over belanja, so terpaksa la aq tunda niat aq tu..

aq sampai ipba lebeyh kurang kol 8.30. sebelom tue aq singgah kat pasar mala kerinchi.beli nasik ayam goreng...jumpa kawan aq si syamim, dye suh tunggu, tapi aq dah lewat coz x smayang lagi..so aq pom belah..hehehhehe

lepas solat mgrib aq ke surau ( dah lewat tuk usrah!)..pastu solat isyak dan terus balik umah..pastu pelagi? ngadap komp la!! hhahaah dan ini la dye, hasil dari aq mengadap komp tue
(pic tuk post neyh..ong bak2)

!

ong bak 2

Sunday, February 15, 2009

muzakkir and my boring day!

wargh!
im bored to death!
nothing much i do today
just eat
slept
watched tv
surfed internet
read books
did some exercise
have a 'big' talks with muzakkir
played games
chit chat on ym
and listenedto my feveret musics


oh no!!!!
i forgot something!
i forgot....
i forgot.....to....
go to the toilet!
wah3!
thats all..
my nonsense toughts!!
hahahahahhahaaha


btw who is muzakkir actually?
hehehhe
muzakkir is actually a math guy who never loves math!
same thing goes for me
i never like math!!
already have gurlfriend ( i think a gurl from german batch)
loves the teddy bears
and always wear in white
likes pink verry much
always went out for dating (dats why he always run out of allowence!)
a nuqaba member
as well as mpp
exco for student welfare
and you know what?
he makes a tea tonight!
his first hand made tea...hua3!
quite ok for me...(just to make him feel better)


im alone!



who is muzakkir? point him out! ( the one next to me, the black one)

Saturday, February 14, 2009

my birthday's present!

yeah! aq dah dapat hadiah hari jadi walaupun birthday aq seminggu lagik! hahahaha mekasih kepada fiqa n aini yg sudi memberikan hadiah!
kisah nyer bermula bila aq janji ngan aini ngn fiqa tuk belanja diorang makan makan sbgai hadiah hari jadik diorang..so kami pun decide la tuk g klcc...


disebabkan hari senin lepas merupakan hari cuti tuk thaipusam, maka kami keluar le ke klcc..awal2 pagik lagi dah siap! (bersemangat katakan!) .naek lrt putra kat kerinchi n turun kat klcc terus...smpai je kat sana kami ronda2 kat suria, ke huu ke hilir kami gerak..masuk kedai keluar kedai..usha2 barang..tapi x beli pom..ngeh!



somewhere at klcc..sebenarnya nak focus kat aer pancut je

lepas tu kami ke food court klcc..hua! makanan kat sini besh giler! mantap..aq pesan hot plate ngan fiqa n aini pesan chicken chop..bapak besar chicken chop sampai aini x abes makan (actually ayam sket je, just dia punya empingan kat luar yg besar)..pelagas! aq ngan fiqa la yg tolong aini habeskan chicken chop sye tue..naek kembung perut aq ..hua3!





tengok bebudak maen aer


smile!



fiqa n aini

then kami gerak ke garden klcc.wlaupun dah bnyak kali dtg sini, aqtetap suka environment dye..
garden neyh best bagi aq...lebeyh2 lagi waktu mlm..aq suka tengok landskap garden dye...so refreshing!



entahlah

sempat gak ar kami lepak kat taman aer..tengok budak2maen aer..wah! besh giler..dengki tol aq tengok..nak je aq join bebudak tue..tapi apakan daya,aq dah dewasa hahahahaha! kat sini ada taman permainan, jugak tuk budak2..tapi kami x kesah, kami tetap guna segala kemudahan yg da kat sana...dalam erti kata laennya, kami turut bersuka ria kat sini...huhuhu

kodok jadi tunggangan



gadoh!


anak sapa la neyh
lepas penat ronda2 kat klcc, kami gerak ke sungei wang..kat sinilah aq dapat hadiah aq..a nice blue and green tie from 'my tie' hahahha..tak sabar betol aq nak pakai , tapi aq dah decide tuk pkai t birthday aq n hari watikah perlantikan mpp..so tunggu je lah kemunculan aq ngan tie tue..heheh



my birthdays's presents!

sesaja nak promote kengkawan..nanti aq pom nak beli gak tie pink!

Sunday, February 8, 2009

yusri..mengapa aq?

1. Anda rase anda HOT?
x

2. Upload gambar kegemaran anda.


3. Kenapa anda suka gambar ini?
neyh gambar tyme bnjir kat umah..besh! adegan yg paling aq tunggu tyme cuti..aq suka gmbar neyh coz its remind me that i have a happy days before..its mean a lot
4. Bila kali terakhir makan pizza?
tyme cuti sem hr tue...asal nyer abah aq nak makan kfc, tapi kfc diboikot.so kami beli le pizza hut..rupenya pizza pom diboikot gak coz pizza adalah branch kpd kfc..what a mistake i had done?
5. Lagu terakhir yang anda dengar?
we will not go down..lagu tuk qaza
WE WILL NOT GO DOWN (Song for Gaza)
(Composed by Michael Heart)
Copyright 2009
A
blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive
They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze
We will not go downIn the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never dieWe will not go down
In Gaza tonight
Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right
But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze
We will not go downIn the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

6. Apa yang sedang anda buat selain dari buat tag ni?
bermesej..kawan aq cik saida cakap dye jumpa twin aq kat dlm lrt..pape je la ko cik saida..mcm2!

7. Selain nama anda sendiri, apakah lagi nama yang anda suka orang panggil anda?
saiful iman
sepuy
epul
eeepy
shy
8. Tag lagi 5 orang:
x nak lar..x tahu nak tag saper
9. Siapa no 1?
10. Siapakah orang nombor 2?
11. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
13. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
* aq x paham soklan la..nom 9-13
yes! dah ciap!!! i hope no more tags after dis!

Saturday, February 7, 2009

well..
its have been 3 days since i went to gym..my arms and abs pain getting worse..i even cant put my arms in straight position..argh!! what a pain!! my fever also getting bad..i keep sneezing and coughing..my body temperature also had increase...nothing much that i can do for time being..all my friends were out enjoying their leisure time leaving me alone at home...hahhahahaha..its ok actually, nothing to be think about..

but today i got plan to do..i will out for jogging!
the best exercise that i should do..

hope i will recover soon!

Thursday, February 5, 2009

......world of mine....

I'M GOING TO SMILE LIKE NOTHING WRONG,
TALK LIKE EVERYTHINGS PERFECT,
ACT LIKE IT'S ALL A DREAMS,
AND PRETENDS IT'S NOT HURTING ME
THE BEST AND THE MOST BEATIFUL THINGS IN THE WORLD
CANNOT BE SEEN OR TOUCHED.
THEY MUST BE FELT WITH THE HEART



SAYANGI SEBUAH PERKENALAN KERANA DISITU ADA KENANGAN,
KENANGI SEBUAH PERHUBUNGAN KERANA DISITU ADA KERINDUAN,
SAYANGI KEDUA2 KERANA 2 ANUGERAH DARI TUHAN
TAK TERASA BILA IA PERGI
PERSABATAN IBARAT SATU JANJI,
DAN JUA 1 IKATAN...X DAPAT DITULIS,
X DAPAT DIBACA,X DAPAT DIUCAPKAN DENGAN KATA2....
NAMUN KITA XKAN BERPISAH,
DEK MASA N DEK JARAK...



friends forever!

tag tag n tag!

1.What have you been doing recently?
went to gym....urgh! having arms and abs pain..(ngengada sangat nak pi!)

2.Do you ever turn your cell phone off?
erm, if feel want 2 be alone or my battery run out..either one

3.What happened at 10am today?
im thinking! its my islamic study hour..im thinking whether my lecturer coming or not..huhuhu
(have something to share about this lesson..read previous post)


4.When did you last cry?
erks! have no idea..tapi yang aq ingat ingat last aq nangis sebab tekenangkan arwah nenek aq..al fatihah

5.Believe in fate/destiny?
yup..definitely..everthing is in Allah's hand..(ayat fiqa)

6.What do you want in your life
a partner?

7.Do you carry an umbrella when it rains or just put up your hood?
i rather put up my hood..look nice lol!

8.What's your favourite thing to do on the bed?
listen to my favourite songs and made up dreams! hahahaha

9.What bottoms are you wearing now?
jeans...my favourite one!..blue in colour and it makes me look cool..hehehe(cool kew?)

10.What's the nicest things in your inbox?
urm... messages from my lovely friends?

11.Do you tend to make the relationship complicated?
not for now..

12.Are you wearing anything borrowed from anyone?
i think yes..yesterday i borrowed my friend neck tie to match with my shirt..as long as i return it back its okay right?

13.What was the last movie you caught?
ermm...the coffin...ghost movie from thailand

14.What are you proud of
my parents!
they bared with me since im child...thanks abah..thanks mama!

15.What does the oldest text msg in your inbox say?
hari ni kita gado,
saya men2,
awk ingat betol2,
sy xtau nak bt cene lagi,
lantak awak la..
smlam kte selisih,
sy buat dunno,
awk pandng sy,
sy buat dunno gak,
degilnya sy...
sy nampak awak,
sy nak pngil,
tapi awk x toleh,
sy panggil awk dlm hati,
sedeynya saya...
awk tego saya,
sy buat dunno,
tapi awk x tahu hepinya saya,
awk bengang,
awk trus x toleh,
sy cuma nak bgtau awk..
LORI!!!!
sy kejar awk,
awk jatuh,
sy nampak lori,
betol2 depan sy,
kalo sempat sy nak bgtau,
sy tetap sayng awk selamanya =)

16.What was the last song you sang out loud?
disampingmu..
a song divine master..besh giler

17.Do you have any nicknames?
shy...but name is saiful iman...

18.What does the newest text say?
"..group presentation today for ss. get notebook please.." that was from my Social Studies lecturer(he is the other group lecturer but since our lecturer is not around, so he take incharge)..everything went wrong today for our ss lesson =(

19.What time did you go to bed last night?
urm about 12..after watched the perfect couple movie part 1..hehehe (dont get wrong..im done my homework first before watching the movie..huhu) have another 1 part more to be watch!

20.Are you currently happy?
im not sure bout my feeling right now..serious! whether im happy, sad or neutral...i really dun no!

21.Who gives you the best advise?
al- Quran and sunnah..(ayat fiqa lagi)..sometimes my parents and lectures...


22.Do you eat whipped cream straight from the can?
nope..need to be "beradap" lol!

23.Who did you talk on the phone last night?
last night?..i did not receive any calls last night...(my phone is in silent mode..concentrate for the movie..kih3!)

24.Is something bugging you now?
my financial...i need to be more aware of my finance..im getting bancrup..

25.Who was the last person to make you laugh?
my friends ..we are talking about the movie ( the one that i told earlier) and she comes out with crazy ideas and thoughts! hahhaha damm funny!!

this tag is specially dedicated to:
urm..huh..huhu.hehhehe.kih3! ek?...tak tahu..sape nak ambek la..free in charge!



yahoo! im done..
fiqa..im done ok?
huhuhuhuhu

p/s* hampeh tol...my damm crazy position in "rumah sukan'!..entah macam mana boleh jadik malang hari neyh..adew ke patot aq dipilih jadik ajk keceriaan tuk umah sukan..AJK KECERIAAN!!! hua3! naek kembang tekak aq!..
ish mcm mana la neyh..penim kepala aq!

btw rumah sukan aq ialah umah temenggung tau umah ijo..yang lawaknyer..mentang2 lah umah sukan kaler ijo, kami sepakat tuk pilih "kesan rumah ijau" as official theme and incredible hulk as kami punya maskot(cadangan..belom diluluskan lagi)..hahahaha mcm2!

kuciwa!

today i had my islamic study lesson and our topic is akidah..
and i learn something intresting during the lesson that is why we feel dissapointed?
you might give a lot of answers but for me the best answer is because people did not appreciate me..talking about this topic, my mind come out with what happen here in my home ( i mean my apartment in IPBA ). sorry to say but im really dissapointed with my friends. whoever they are, they really make me feel sick to be here. the problem is one, just one...that is they did not appreciate my work or should i say my effort in maintaining the house clean. they having fun by playing ps2, watching tv, enjoy coffee and hang out without care of my effort to keep the house clean. they just let the common room and kitchen to be in terrible manner!

im the one who always do the house chores and im tired of it...but after having an enjoyable hour with islamic studies lecturer im feel that i shouldnt be dissapointed about it..if my aim to keep the house clean, i should do it because of Allah and i should not be dissapointed of it. nothing to be regret if you doing something because of Allah. yes you might fail in doing some something or your effort is not be appreciate and you may feel sad but you should not feel dissapointed because you are actually being tested by God. be strong!

so im going to keep the house clean eventhough nobody care to keep it clean..as i know my intention is im doing this just for Allah and i will be strong to faced the situation!

memetik kata wonderpets...apa yang penting?

kerjasama!